reklama

Romantickým dušiam

Rozlepila som oči, prebudila sa do ďalšieho dňa, rozhliadla vôkol a uistila, že opäť sama. Žiaden živý tvor vedľa mňa nedýcha, nechrápe. Slnko tak to pochop, vráť sa domov, za ďaleký horizont a spi. Tíško spi. Nechaj ma tak. Alebo mám ešte lepší nápad, poznáš tú vetu zo zimného štadióna, keď ľudia zastanú, niektorým sa to nepodarí, spadnú a nakoniec všetci otočia sa? Tú čarovnú vetu: „Zmena smeru!“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Slnko na mňa kašle, ako vždy. Darmo mu budem dohovárať, i tak ma nepočúvne. Svieti mi rovno do tváre. Sama si za to môžem, večer som zabudla zastrieť záclony. Ale keď mne sa tak veľmi nechce vstať a zatemniť svoju izbičku a môcť sa vrátiť do mäkkých perín.
Bola to len chvíľka, ale bolela ako keď vám daňový úrad siahne na výplatu. Ale už som späť pri svojom najvernejšom priateľovi. Má štyri rohy a vždy rád privíta moju hlavu. Pohladí ju a podrží, ja sa mu nežným bozkom poďakujem a s láskou zavriem oči...

***

Otvorila som oči, zhlboka, voľne sa nadýchla príjemnej vône lesa po daždi, rozhliadla vôkol a uvidela veveričku.
Pozerám na ňu a ona na mňa. Volá ma k sebe. Váham.
Idem k nej a ona pustí oriešok a odbehne. Kúsok ďalej zastane a opäť hľadí na mňa. Opäť ma volá k sebe. Už neváham.
Bežím dole cestičkou, rukami mávam ako vták. Počujete ako krásne pospevujú? Už je im veselo. Točím sa a skáčem. Dívam sa do farebných, rozkvitnutých korún stromov. Vietor nimi hýbe a mne pristane pár lupeňov vo vlasoch.
V potoku kvákajú žaby a nedajú sa mnou rušiť. Voda žblnkoce a preskakuje kamene. Pení a buble, obchádza moje chodidlá a jemne hladí ich.

Zastanem a kochám sa tou nádherou. Jar. Príroda sa budí k životu. Slnko svieti a zvyšok žiari.
Keď zrazu vyrušia ma kroky. Spoza mňa počuť zvuk praskajúcich vetvičiek.
Otočím sa a zbadám pred sebou tvár. Dospelú tvár. Privreté modrošedé oči. Hranatú bradu, úzke pery. Hnedé vlasy.
Stojí predo mnou na dotyk ruky, ale ja sa iba dívam. Obaja sme ticho a cítim zvláštne teplo z vnútra svojho tela. Slabé chvenie, tajím dych. Vyčkávam čo bude.
Blíži sa ku mne a ja snívam, dúfam, že ma... jeho prsty sa ľahučko dotkli mojich obočí. Zbehli dole po viečkach a ja v nádeji zavriem oči...

***

Otvorila som oči, cítila ako niekto silný ma nesie po lúke, rozhliadla sa a všade vôkol uvidela žltú farbu kvetov repky olejnej.
Tiahnu sa po širokých lánoch poza kopce, pomedzi domy. Nado mnou modré nebo a v diaľke nad lesom zapadajúce slnko privádza k impresii, vytvára koláž mnohých farieb.
Položil ma na zem a na mojich krémových, hodvábnych šatách ostali žlté šmuhy od peľu.
Priložil svoje pery tesne k môjmu krku a opatrne kade-tade fúka.
Prstami kĺže po látke, čo ma halí, zdvíha ich a nanovo pokladá. Pokračuje ďalej po mojej pokožke na nohách. Zdvihol sa a fúkol mi do pupku. Inokedy by ma striaslo, ale teraz mi je všetko príjemné.
Starostlivo si ma premeriava. Nikam sa neponáhľa a pomaly mi mizne z dohľadu. Skrýva sa do tmy noci a ja sa cítim úplne v bezpečí. Zakláňam hlavu a úplne sa odovzdávam do jeho moci.
Vidím ako si pobozkal dva prsty. Odsúva ich a pristáva s nimi na mojich perách. Na okamih zastal, krásne, uprene sa díva. Už cítim, že dostanem aj prídavok.
Ako bozkáva moje pery zatváram oči...

***

Vypleštím oči, prebudím sa vyrušená, rozhliadam sa okolo a hľadám svoj telefón.
Ahoj anjelik, dobre si sa vyspala?

Janko 'Truhlik' Šácha

Janko 'Truhlik' Šácha

Bloger 
  • Počet článkov:  43
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Malý nezabudnuteľný človiečik jedinečného druhu na pokraji vyhynutia. Zoznam autorových rubrík:  SlováObrazyFotografie

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu